فایل کمکی آموزشی

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

83 صفحه فایل پی دی اف

NFPA 1977:2016-Standard on Protective Clothing and Equipment for Wildland Fire Fighting



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پایان

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات497

مقدّمه
کارآفرینان کسانی&zwnj اند که با ایجاد محصولات و خدمات نوین مورد نیاز مردم، درآمد خوبی کسب می&zwnj کنند. واژه (Entrepreneur) که در فارسی کارآفرین ترجمه شده است، در بردارنده معنای موفّقیت است. این واژه به معنای محصولات، ابداعات، کیفیت و خدمات نویندر درون یک شرکت است. این واژه به معنای نوع خاصی از روحیة،&zwnj سر زندگی و فضیلت است. ای. ا . باتلر ، مفسر روزنامه تجاری، آن را « شوق خلقت» می¬ نامد. از همه مهمتر، این واژه به اشخاص پراراده&zwnj ای اطلاق می&zwnj شود که اراده، خلّاق، پایداری و موفّقیت اجتناب &zwnj ناپذیرشان، آنها را به رهبران و قهرمانان روز تبدیل می&zwnj کند (کوک،ترجمه تیموری.1382. ص15).
افق کارآفرینی:
کارآفرینی واژه¬ ای جادویی است. وقتی در حد یک کلمه به آن نگاه کنید، چیزی بیش از ایجاد اشتغال به ذهن القاء نمی¬ شود. امّا اگر در این واژه تعمّق کنید، و به خلّاقیت که جوهرة آن است دست پیدا کنید. آن گاه جادوی این واژه بر شما عیان خواهد شد، و شما خود نیز جادو خواهید شد. گرچه بسیاری از افراد به امید کار وارد این گود می¬ شوند، امّا در ادامه نواهایی خواهند شنید و رنگ¬ هایی خواهند دید که تاکنون از آن بی خبر بوده¬ اند. و بدین شیوه فرد جادو می¬ شود. البته آنچه بیان شد درون خود فرد است و کارآفرینی همانند آینه¬ ای آن ¬ را به فرد باز می¬ نمایاند. کارآفرینی طریقی است که به جان آفرینی ختم می¬ شود؛ به زبان دیگر کارآفرینی همان طریق خود شکوفایی است. کارآفرینی عرصة وسیعی به ابعاد تخیّل بشر دارد. و در یک کلام عرصة نامحدود دارد. از مروارید بافی یک دختر نابینا در بازارچه خود اشتغالی پارک لاله تهران گرفته تا تدوین سیاست¬ های جهانی آمریکا در کاخ سفید. در سال 1985 بحث در بارة دولت¬ های کارآفرین در عصر اطلاعات شکل گرفت و این بحث در دوره ریاست جمهوری کلینتون به اوج خود رسید. به-طوری¬ که کلینتون رئیس جمهور وقت امریکا بیان کرده بود که اگر بخواهیم بر دنیا حاکم باشیم، راهی نداریم جز این که برای در دست گرفتن دنیا، هم سیاست جدیدی را برگزینیم و هم سطح و گونة جدیدی از خدمات را به عموم مردم دنیا ارائه کنیم. برای تحقق این امر بحث بازآفرینی دولت را مطرح می¬ کنند. اسبورن و گابریل اصول بازآفرینی دولت را به شرح ذیل ارائه نمودند (غریبی،1381. ص23).
هدایت و رهبری به¬ جای ((فعّالیت اجرایی)) .
قدرتمند سازی به جای خدمتگزاری.
تزریق رقابت به عرصة خدمات.
دگرگون سازی سازمانهای قاعده مدار.
سرمایه گذاری بر روی دستاوردها و نوآوری¬ ها.
ارضای نیازهای مشتری ونه بروکراسی.
پیشگیری به جای درمان.
حرکت از سلسله مراتب به سمت مشارکت و کارگروهی.
استفاده از مکانیزم بازار به عنوان اهرمی قوی برای تغییرات.
با نگاهی به اصول بازآفرینی دولت، تعدادی از این اصول در واقع همان اهداف کارآفرینی است. همین کارآفرینی در مسیر رشد خود به کارآفرینی سیاسی و یا آنچه که ذکر شد (دولت کارآفرین) ختم می¬ شود.
اهمّیت کارآفرینی:
کارآفرینی نوش داروی لحظات دشواری:
کارآفرین می&zwnj تواند در حالت اضطراری پاسخگو باشد. او در صورت نیاز می&zwnj تواند فوراً تصمیم&zwnj گیری کند. برای این کار، او باید حوادثی را که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد پیش&zwnj بینی کند و از عواقب آن آگاه باشد. ماهیت شغلی کارآفرینی، سرمایه&zwnj گذاری طولانی مدت، پیش&zwnj بینی جایگزین&zwnj ها و عواقب آنها قبل از اتفاق، پیش&zwnj بینی تغییرات و آمادگی تطبیق با این شرایط را ایجاب می&zwnj کند (سالازار و همکاران،ترجمه نطاق،1380،ص45).
کارآفرینی مسیر خود شکوفایی:
کارآفرینی یک فرآیند اجتماعی است که در آن کارآفرین با اشتیاق و پشتکار درکار، خویشتن خویش را پیدا می&zwnj کند و از بند عادات و سنّت&zwnj های مرسوم رها می&zwnj شود (احمدپور/نقل از سعیدی کیا ، 1382،ص35). کارآفرینی عامل رشد و شکوفایی استعدادها و سوق دهنده به سوی خود شکوفایی است (کشتکاران.1381.ص121). کارآفرینی توانایی&zwnj های انباشته فردی را آزاد می&zwnj کند. نیاز&zwnj هایی مانند استقلال و اتّکا به نفس نمونه&zwnj هایی هستند که با توسعه کارآفرینی در افراد امکان بروز پیدا می&zwnj کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده در میان خانوار&zwnj های کشور انگلستان افراد در کنار انگیز&zwnj &zwnj ه&zwnj های مادی مانند پول و سمت، کارآفرینی را راهی برای ارضای برخی نیاز&zwnj های معنوی خود مانند آزادی، استقلال و کسب جنب و جوش در زندگی انتخاب می&zwnj کنند (گزارش منتشر شده توسط اتحادیه اروپا، سال 2003 /نقل از سایت موسسه خانه پژوهش نواندیش).
کارآفرینی بعنوان جوهرة رویش سیستم اقتصادی:
کارآفرینی موتور توسعه&zwnj ی اقتصادی است. آن&zwnj چه کارآفرینان مخاطره&zwnj جو انجام&zwnj &zwnj &zwnj می&zwnj دهند نوعی تخریب خلاق در نظام اقتصادی و ایجاد ساختارها و مناسبات اقتصادی جدید است.کارآفرینی طبق مدل توسعه اقتصادی « شومپیتر » &zwnj ، &zwnj تخریبِ خلّاق است که به عنوان یک نیروی برانگیزاننده در توسعة اقتصادی جامعه، لازم و ضروری است (کوراتکو و هاجتس / نقل از احمدپور، 1380، ص10). تخریب خلاق در واقع همان قدرت جوانه زدن است، جوانه¬ های که طراوت و شادابی را به سیستم اقتصادی باز می¬ گرداند. تداوم حیات اقتصادی را فراهم می¬ کند. چنانچه این توان از یک سیستم اقتصادی سلب شود، اگرچه بالاترین توان را نیز داشته باشد، بالاخره از بین خواهد رفت. تنها راه تداوم حیات اقتصادی کارآفرینی است.
کارآفرینی فرایند خلق ارزشها است:
کارآفرین با عمل خود سه ارزش را خلق می کند.
1- ارزش اقتصادی (ثروت): کارآفرینی فرایند خلق و توزیع ثروت در اجتماع است.
2- ارزش اجتماعی: کارآفرین با کار خود از یک سو به تقاضا های افراد اجتماع جواب میدهد و از سوی دیگر باخلق ثروت، رفاه و آسایش را به اجتماع ارزانی می دارد و این¬ ها خود ناشی از حس احترام و ارزش برای دیگران می باشد.اگر نتوان گفت که انگیزه اوّلیه کارآفرینی پاسخ به نیازهای اجتماعی است، امّا تداوم کارآفرینی وابسته به این امر می باشد.
3- ارزش وجودی (خلق معنای زندگی): مکتب معنی درمانی برای معنا بخشیدن به زندگی سه راه را پیشنهاد می&zwnj کند. یکی از این راهها عبارتست از خلق چیزی در جهان، که کارآفرینی این فرایند را فراهم می¬ کند.

بیان مساله:
از دیدگاه کتل شخصیت چیزی است که امکان پیش بینی آنچه را که شخص در یک موقعیت معین انجام خواهد داد می¬ دهد (کتل /نقل از شولتز ترجمه سید محمدی).
هدف از مطالعه شخصیت و ویژگی¬ های شخصیتی، پیش بینی کردن رفتار است. یعنی پیش بینی کردن آنچه یک فرد در پاسخ به یک موقعیت معین انجام خواهد داد. تنها زمانی که ما صفات یک نفر را بشناسیم می¬ توانیم پیش بینی کنیم که آن شخص چگونه در یک موقعیت رفتار خواهد کرد.
رفتار فرد حاصل تعامل ویژگی¬ های شخصیتی با شرایط و عوامل محیطی است. بدون شک رفتار همه انسانها از شرایط اجتماعی و ویژگیهای شخصیتی آنها ناشی می-شود. آنچه مهم است اینست که جنبه فاعلیت به کدام بخش مربوط می¬ شود؟ در پس رفتارهای جدید معمولاً فاعلیت به ویژگیهای شخصیتی و برداشت فرد از آن موقعیت بر می¬ گردد. در کارآفرینی نیز چنین شرایط حاکم است. به طوری که دانلد اف در این زمینه چنین بیان می¬ کند: بازاریابی مهم است؛ امور مالی حائز اهمّیت است؛ حتی کمک به نهادهای عمومی نیز اهمّیت دارد. ولی هیچ یک از آنها به تنهایی باعث ایجاد کارهای جدید نمی&zwnj شوند. از همین رو به شخصی نیاز داریم که در ذهن او،&zwnj کلیه حالات ممکن گرد هم آورده شوند، باور داشته&zwnj باشد. برای این موارد به یک دیدگاه روان&zwnj شناختی حقیقی از کارآفرینی نوین نیاز است (دانلد اف.ریچارد ام، ترجمه عامل محرابی.1383 .ص128).
با پررنگ شدن نقش کارآفرینان در توسعه اقتصادی، روان¬ شناسان با هدف ارائه نظریه¬ هایی مبتنی بر ویژگیهای شخصیتی و همچنین با تفاوت قائل شدن بین کارآفرینان با مدیران و غیر کارآفرینان، به بررسی ویژگیهای روانشناختی کارآفرینان پرداختند ( فرن هام 1994/به نقل از احمدپور 1380).
شناسایی ویژگی¬ های شخصیتی کارآفرینان از اهمّیت خاصی برخوردار می¬ باشد. برای ترویج و پرورش صفت کارآفرینی در اجتماع نیازمند شناخت ویژگیهای شخصیتی و روان شناختی مؤثّر در امر کارآفرینی می-باشیم. هدف این تحقیق نیز بررسی ویژگیهای شخصیتی و روان شناختی مؤثّر در کارآفرینی است. به همین منظور پنج ویژگی شخصیتی و روان شناختی در نظر گرفته شده است، و به بررسی و مقایسه این پنج ویژگی دربین کارآفرینان و افراد عادی پرداخته¬ ایم. این پنج ویژگی عبارتند از:


- خودپنداره :
خوپنداره ارزیابی کلی فرد از شخصیت خودش است. این ارزیابی ناشی از ارزیابیهای ذهنی است که معمولاً از ویژگی&zwnj های رفتاری خود به عمل می&zwnj آوریم. در نتیجه، خوپنداره ممکن است مثبت یا منفی باشد (فرهنگ توصیفی اصطلاحات روانشناسی،برنو،ترجمه یاسایی وطاهری.1370. ص109).
- باورهای خودکارآمدی :
منظور از باورهای خود کارآمدی، باورهای شخص درمورد توانایی برای کنار آمدن با موقعیت&zwnj های متفاوت (فرهنگ روانشناسی و روان پزشکی،پورافکاری.1373.ص1364).
- منبع کنترل :
منبع¬ کنترل، به انتظار تعمیم یافته در مورد تقویت&zwnj هایی اشاره می&zwnj کند که تحت کنترل درونی - بیرونی هستند. افراد بین این دو جهت&zwnj گیری قرار می&zwnj گیرند. در یک طیف افراد دارای کنترل درونی قرار دارند که معتقدند تقویت¬ ها با تلاش شخصی، توانایی و ابتکار تعیین می&zwnj شود. در طرف دیگر، افراد دارای کنترل بیرونی هستند که معتقدند تقویتها توسط افرادی دیگر، ساختارهای اجتماعی، شانس یا سرنوشت تعیین می&zwnj گردد (راتر، 1966به نقل از گوردن ای ،ترجمه غضنفری و یزدانی،ص173).
- خلّاقیت :
خلّاقیت عبارت است از فرایندهای ذهنی که منجر به یافتن راه¬ حل¬ ها، ایده¬ ها، مفهوم سازیها، شکلهای هنری، تئوریها و فرآوردهایی می¬ شود که بی همتا و تازه هستند (لغت نامه روانشناسی پنگوئن به نقل از فیض بخش،1381،ص12).
- هوش هیجانی :
گلمن(2001) هوش هیجانی را مهارتی می¬ داند که دارندة آن می¬ تواند از طریق خودآگاهی، روحیات خود را کنترل کند؛ از طریق خود مدیریتی آن را بهبود بخشد؛ از طریق همدلی، تاثیر آنها را درک کند و از طریق مدیریت روابط به شیوه¬ ای رفتار کند که روحیة خود و دیگران را بالا ببرد (به نقل ازخائف الهی، دوستار.1382.ص54).

هدف پژوهش
این پژوهش در پی شناخت ویژگی¬ های روان¬ شناختی و شخصیتی مؤثر در امر کارآفرینی می¬ باشد. برای دست-یابی به این هدف محقق پنج ویژگی شخصیتی و روانشناختی را مشخص نمود و به امر ارزیابی آن در افراد کارآفرین و مقایسه آن با افراد عادی پرداخته است.

اهمّیت موضوع تحقیق :
مطالعه کارآفرینی نوین با خصوصیاتی منطقی ویژگیهای روان¬ شناختی « کارآفرینان» آغاز شد. با گذشت سال&zwnj ها تعداد بیشتری از ویژگی¬ های شخصیت شناسی کنار گذاشته&zwnj اند، رد شده&zwnj اند، یا حداقل به طور نامؤثر مورد سنجش قرار گرفته&zwnj اند. نتیجه این بود که تقریباً به هر چیزی پرداخته شد. مگر فرد. شرایط اقتصادی مهم هستند، بازاریابی مهم است؛ امور مالی حائز اهمّیت است؛ حتی کمک به نهادهای عمومی نیز اهمّیت دارد. ولی هیچ یک از آنها به تنهایی باعث ایجاد کارهای جدید نمی&zwnj شوند. از همین رو به شخصی نیاز داریم که در ذهن او،&zwnj کلیه حالات ممکن گرد هم آورده شوند، باور داشته &zwnj باشد. برای این موارد به یک دیدگاه روان&zwnj شناختی حقیقی از کارآفرینی نوین نیاز است (دانلد اف، ریچاردام، ترجمه عامل محرابی،1383،ص128).
به دلایل ذیل شناخت ویژگی¬ های روان¬ شناختی و شخصیتی کارآفرینان از اهمّیت ویژه¬ ای برخوردار می¬ باشد.
1- شناخت افراد مستعد کارآفرینی:
برای چنین شناختی باید ویژگی¬ های مرتبط با کارآفرینی را شناسایی کرد. داشتن ویژگی¬ های خاص روان¬ شناختی و شخصیتی از ملزومات کارآفرینی است توسعه کار آفرینی نیازمند تربیت افراد کار آفرین می&zwnj باشد. در سرتاسر دنیا مراکز مختلفی برای آموزش و آماده کردن افراد جهت کارآفرینی وجود دارد. یکی از راههای سریع در آموزش کارآفرینی اینست که افرادی را که بصورت بالقوه از روحیه کارآفرینی برخور می-باشند شناسایی نموده و سپس امکانات لازم را جهت به فعلیت رساندن آنها را فراهم ¬ نمایند.
2- توسعه و تشویق بینش کارآفرینی:
در تربیت کارآفرین دو عامل مدّ نظر می&zwnj باشد؛ که یکی ازاین عوامل رویکرد شناخت ویژگی¬ های روان¬ شناختی و رفتار کارآفرینانه فرد می¬ باشد. در این دیدگاه، ویژگی¬ های کارآفرینان را برای فرد بیان کرده و راه&zwnj های کسب این توانمندی&zwnj ها و ویژگی¬ ها را به او نشان می&zwnj دهند تا فرد تشویق شود و با کسب توانایی&zwnj های فردی دست به فعّالیت&zwnj های کارآفرینانه بزند. به عبارتی با این عامل، بذر را تقویت می&zwnj کنند و با شیوه&zwnj های اصلاح نباتات کاری می&zwnj کنند که این بذر در هر خاک و شرایط سخت جوی رشد کند و بتواند در عرصه رقابت دوام آورده و پایدار بماند (سعیدی کیا،1382،ص133).



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
طراحی

طراحی تمام اجزا و قطعات موتور چها چرخ اعم از اجزای داخلی و شاسی و بدنه درCATIA

100 پارت و مجموعه ی مونتاژ شده

تمرینی مناسب برای آموزش و همچنین پروژه ای مناسب برای ارایه به عنوان پایان نامه یا پروژه

تمامی پارت های این مجموعه قابل ویرایش می باشند.

هدف ما آموزش ، تبادل اطلاعات و پیشرفت می باشد.

توجه توجه!!!

!!لطفا قبل از خرید از فرشگاه اینترنتی کتیا سایت جامع طراحان مهندسی مکانیک قیمت محصولات ما را با سایر محصولات مشابه و فروشگاه ها مقایسه نمایید!!

خوشحال می شویم با ما همراه و در ارتباط باشید.

از قسمت تماس با ما:09214052901



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:53

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت موضوع

اهداف پژوهش

اهداف کاربردی

اهداف نهایی

سؤالات پژوهش

فرضیه های پژوهش

ساختمان آزمایشگاه شیمیایی گچساران

پروژه فوق که شامل ساختمان سه آزمایشگاه در اهواز ، آغاجاری و گچساران می باشد و در اواخر سال 1353 به تصویب رسید و در اوائل سال 1354 جهت اجراء به آن اداره ارجاع گردید .

طبق شماره 42990/ 0 آی سی / 76 مورخ 21 / 2 / 54 ، تصریح شده بود که آزمایشگاهها در سال 1356 مورد نیاز خواهند بود و بدنبال آن با ساختمان آزمایشگاه در اهواز پروژه شروع گردید ، همچنین از طرف این اداره نسبت به تهیه وسایل و لوازم آزمایشگاهی اقدامات لازم به عمل آمد و کلیه لوازم در اوائل سال 56 دریافت شده است ، از آن زمان تاکنون وسائل مزبور در معرض باد و باران و آفتاب در انتظار تکمیل ساختمانها بوده اند (بجز لوازم مربوط به آزمایشگاه اهواز ) در حالیکه هر بار بنا بر دلائلی کار به تعویق افتاده و بجز به ترخیص مبالغ اضافی گرانی برای تکمیل پروژه شده است .

دلیل عدم انجام کار آنگونه که در نام فوق الذکر اشاره شده است ، ظاهرا منطقی به نظر نمی رسد زیرا وسایل برقی مورد نیاز را می توان از همان طریقی که برای دو آزمایشگاه دیگر فراهم شده بود برای این آزمایشگاه نیز تهیه کرد و چنانچه خرید جنس از خارج امکان پذیر نباشد یا به مدت زیادی وقت نیاز داشته باشد ،از وسایل ساخت داخل مشابه از نوع درجه یک آن که دارای ایمنی کافی باشند می توان استفاده نمود .

نکاتی که در حین انجام آزمایش باید به آنها توجه داشت :



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

طرح گلدوزی 32

طرح

قابل نصب بر روی ماشین های گلدوزی تاجیما



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تصاویر

دوستان عزیز تصاویر تعمیرای بسیار عالی برای شما دوستان عزیز اماده کردیم .با استفاده از این تصاویر تمامی مشکلات سخت افزاری این گوشی را قادر خواهید بود حل کنید.

مسیر شارژ

مسیر نور

مسیر کانکتور باطری

........



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

دانلود پاورپوینت در مورد &ldquo روش تحقیق در مدیریت&rdquo

تعداد اسلاید: ۳۰۳

فرمت: ppt



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پهنه

پایان نامه کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی

گرایش اقلیم شناسی در برنامه ریزی محیطی

88 صفحه

چکیده:

یکی از مهمترین عوامل اساسی تشخیص نواحی طبیعی کره زمین اقلیم است ،&zwnj در بین عناصر اقلیمی بارش از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار است . با بررسی نواحی بارشی می توان ، پتانسیل های منابع آبی کشور را مورد شناسایی قرار داد و نیز به شناخت ویژگی های طبیعی هر منطقه (خصوصاً آب و هوا) پرداخت و نیز پهنه بندی اقلیمی (یعنی شناسایی پهنه که دارای آب و هوای یکسانی باشند) جهت دستیابی به توسعه همه جانبه، در ابعاد مختلف زمانی ـ مکانی ضروری می باشد .

در این راستا با استفاده از داده های ایستگاه های باران سنجی (دارای میانگین 5 ساله) به پهنه بندی اقلیمی ماهانه، روزانه، فصلی حوضه تالاب انزلی با استفاده از نرم افزار GIS پرداخته ایم. بررسی ها نشان داد که در پهنه بندی تالاب ، تعداد روزهای بارش سالانه در ایستگاه قلعه رودخان با 152 روز در یک سال همراه با بارندگی بوده است و کمترین تعداد روز بارش سالانه در ایستگاه کیاشهر با 93 روز بارندگی می باشد. در بین ایستگاه های مجاور حوضه تالاب انزلی بیشترین بارندگی در فصل پاییز و زمستان ایستگاه سد سنگر و کمترین میزان بارندگی نیز در فصل پاییز، زمستان، بهار و تابستان در ایستگاه گیلوان می باشد.

واژه های کلیدی: پهنه بندی اقلیمی، بارش روزانه، بارش سالانه، بارش فصلی، تالاب انزلی، GIS



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه8

فهرست مطالب

مراسم تدفین درمصرباستان

جسدیک مرده به چه سرعت متلاشی می شود؟

جنازه های باتلاق چیست؟

مومیایی برنارت مقدس باخودچه چیزی دربردارد؟

آفریقای شمالی منطقه ای خشک وگرمسیراست که بیشترمساحت آن راصحراهاوکویرههای خشک تشکیل داده است.امارودنیل نعمتی است که به این منطقه عطاشده است واین مکان رابه سرزمین مصرداده است که دراین منطقه ساکن شوندویکی ازبزرگترین تمدن های جهان راپدیدآوردند.خاک سیاه رنگ وغنی ازموادمعدنی مصرهمراه بابارندگی های سالانه وآبگیری سدهای کوچک وبزرگ به کشاورزان مصری این مکان رامی دهدکه سالانه دوباربه کشت محصولات خوداقدام کنند.درمصرباستان زمانی که اجسادخودرادفن می کردندهمواره نگران بودندکه مباداسیلاب هااجسادراباخودببرند.بازماندگان متوفی سعی می کردندمردگان رادرزمین هایی مرتفع وبخش های خشک وکویری دفن کنندچراکه خشکی کویرهاسبب خالی از آب ورطوبت بودومانع رشدباکتری های تجزیه گرمی شدوبه این ترتیب اجسادطبیعی مومیایی می شدند.درعصرپیش ازساخت اهرام مصری هااجسادرابه صورت طبیعی وباکمک خاک خشک کویرهامومیایی می کردندومعتقدبودنداجسادنبایدمتلاشی شوندوهمیشه بایدسالم باشند.امااین شیوه نیزمشکلاتی رابه همراه داشته چراکه اجسادتنهاازخطرمتلاشی شدن براثررطوبت درامان بودنداماحیوانات وجانوران خاکی ویاوجوددزدان وسارقانی که برای ربودن جواهرات واشیاگران قیمت دفن شده به همراه اجسادسبب نابودی قبرهاوبدن مردگان می شدندهمچنان مشکل بزرگ به شمارمی رفت.مصریان باستان حدودپنج هزاروپانصدهزارسال



دریافت‌فایل